MOTÖRHEAD

Just nu sitter jag och lyssnar på Motörhead på högsta volym. Dom är ett av mina favoritband, såg dom live hmmm när var det, jag tror det var förra året...jag har så kort minne så det är sjuk ,haha!

Måste läsa Lemmys (sångare i motörhead) självbiografi snart, sjuk att jag inte gjort det än. Den ska tydligen vara sjukt bra:)




Motörhead

Snabbfakta:

Motörhead bildades 1975 och är ett brittiskt heavy metal band. Bandet bestod från början av sångare och basisten Ian "Lemmy" Klimister, Lucas Fox på trummor och Larry Wallis på gitarr. Det första albumet släpptes 1977 (Motörhead). Det var inte förrän på 80-talet gruppen slog igenom stort.
Dom nuvarnde bandmedlemmarna heter Philip Anthony Campbell(gitarr) och Mikkey Dee (trummor).


Lemmy


Mikkey Dee                                 Lemmy                         Philip  Campbell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0