Tisdag

Nu blev jag hemma en dag till, mår inge bra, sjuk. Har sovit sjukt mycket men känner mig fortfarnde helt slut! Nu ska jag bara passa på att sitta och ta hand om mig själv, ta det lugnt, vila ut efter all stress. Mamma och lillesyrran är hemma så jag blir ialla fall inte ensam:) 
Jag ska nog gå ut utanför dörren och ta lite friskluft, kan behövas. 


Jag ska berätta om en bok jag läser just nu. Något jag har väldigt jobbigt med just nu eller har haft ett tag är Panikattacker, ångest.
Om det är fler som känner av dem här symtomerna :

 
  • Attacken ska komma plötsligt och oväntat och växa så att man upplever mycket stark ångest inom 10 minuter.
  • Attacken kommer trots att det inte finns något i situationen som är livshotande

  • .

    • Hjärtklappning eller hastig puls
    • Svettning
    • Darrning eller skakning
    • Känsla av att tappa andan, andnöd eller snabba andhämtning
    • Kvävningskänsla
    • Tryck över bröstet eller bröstsmärtor
    • Illamående eller orolig mage
    • Ostadighetskänslor, yrsel eller matthet
    • Overklighetskänslor
    • Rädsla att mista kontrollen eller bli tokig
    • Rädsla för att dö
    • Domningar eller stickningar
    • Kraftig rodnad


    Det beror inte på att du har någon allvarlig sjukdom eller något sådant, något som jag har inbillat mig i flera år. Det beror helt på att du lider av Panikångest.

    Om du nu lider av detta rekomenderar jag denna bok :

    "Lilla Panikboken"


    Kommentarer
    Postat av: Uncle Chris



    hej Michi, vilekt bra tips!



    varje dag har jag haft problem med det här i 4 år, eller kväll.. precis när jag gått o lagt mig får jag panikångest, ligger som mest avslappnad och ska precis sova så känns det som bröstkorgen somnar och sen rycker jag till och känns som jg har 200 puls.



    ska definitivt se om jag hittar den här boken, jätte bra blogg du har kul och följa =)

    2009-03-24 @ 11:18:59

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0