För smal?

Nu får det faktiskt räcka! Jag är så trött på att läsa och se allt om hur man ska gå ner i vikt. "Käka det här så går du ner på en vecka".....Människor blir hjärntvättade av sånt. Vist det finns människor som behöver gå ner i vikt för att deras hälsas skull eller för att de mår dåligt med sig själv. Men det piller hjälper inte mot övervikt!
Och smala människor som tycker att de är tjocka dras också med i det här....det är så mycket, ursäkta, SKIT !

Aja, det var inte riktigt det jag tänka säga.....
Jag kanske har det många kallar lyxproblem...men för mig är det inget lyx.
Jag tycker att jag är FÖR smal, jag tänker precis likadant som en person som tycker att han/hon är för tjock, man tycker dåligt om sig själv, man vill inte ha på sig vissa kläder och sådant.
Jag tror att det finns många som jag som känner sig för smala och vill verkligen gå upp i vikt men det är SVÅRT.

Jag har varit underviktig i flera år, inte utav ätstörningar, utan att jag är sån.
Jag är 172 cm lång och väger 48kg, normal vikt för den längden är 55kg....alltså 7 kg för lite.

VArför kan det inte stå "så här går du upp i vikt", "öka vikt genom äta och träna så här"?
Jag tror faktiskt många skulle läsa om det, mer än man tror!


Kommentarer
Postat av: Ahmet E

Tycker absolut inte att du är för smal, jag än en av dom som tycker att jag är för tjock och förstår hur du menar, det finns faktiskt hjälp för de som är för smala också, speciella drycker som hjälper till ;)

2009-04-15 @ 23:35:54
Postat av: Victor

Det är det som är intressant , att du skriver att du väger 7 kg för lite, enligt vem? De riktlinjer som skapats genom att någon läkare har bestämt något slags medelmått antagligen... "normal och normal" kan man säga. Ligger lite hjärntvätt i det också faktiskt. Mår du dåligt av det så är det ett problem. Min åsikt.

2009-04-19 @ 00:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0